[regisztráció]
[elfelejtett jelszó]
Munkanélkülieket képeznek az egyetemek
Kommunikáció, idegenforgalom és jog – ezekkel a végzettségekkel a legnehezebb állást találni az [origo]-nak nyilatkozó szakértők szerint. Az idei jelentkezési adatok azonban újra azt mutatják, a diákok nem a munkaerő-piaci helyzet alapján választanak képzést. 2009 tíz legnépszerűbb szakja közül legalább öttel esély sincs az elhelyezkedésre. Az idei a legkilátástalanabb év a pályakezdő diplomások számára – állítják egybehangzóan az [origo]-nak nyilatkozó karrier-tanácsadók és humán erőforrás szakemberek. Nemcsak a gazdasági válság és a csoportos létszámleépítések teszik nehézzé az álláskeresést, hanem az is, hogy az évi ötvenezer egyetemi és főiskolai hallgató helyett kétszer ennyien, közel százezren veszik át diplomájukat májusban-júniusban. A hagyományos, ötéves képzésben részt vevők mellett ugyanis idén végez az első, hároméves alapképzésben tanuló évfolyam is. ![]() Túl sok a végzős, túl kevés az állás
Sem a hagyományos, sem a BA-diplomások nincsenek könnyű helyzetben. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat legfrissebb adatai szerint jelenleg több mint negyvenötezer pályakezdőnek nincs állása, számuk az előző évhez képest harminc-negyven százalékkal nőtt. Vagyis az összes regisztrált álláskereső közel nyolc százalékának még soha nem volt bejelentett munkahelye. A tíz legnépszerűbb szak 2009-ben
|
||||||||||||||||
Kapcsolódó cikkek |
Belépés / Regisztráció |
Hozzászólások |
30 hozzászólás |
Gábor 2009-06-08 18:54:11
Hű mi van itt.. Akkor egy pár dolog. Joghallgató vagyok egy ideje, úgyhogy van némi rálátásom. 1. Sokan végeznek és kevés a munka. A mi karunkon ez azért is van sajnos, mert költségtérítéses képzésre borzasztóan alacsony a ponthatár, így akinek pénze van, az mindenhogyan bejut, és esetleg el is jut egy darabig. Ezzel az egyetemek gerjesztik a többletet, és emellett a saját presztizsüket is kockára teszik, hogy szinte bárki bejuthat. Csakhogy nincs más választás. Ha az egyetemek nem lennének rászorulva a költségtérítéses hallgatók pénzére, akkor nyilván nem vennének fel akárkit, és nyilván javulhatna a jobb karok híre, és jobb lenne az elhelyezkedési arány is. Csakhogy Magyarországon amit csak lehet, már jó ideje az oktatástól (és az egészségügytől, és még egy pár helyről ahova több kellene) vesznek el. Ez egy elég nagy bibi. 2. Olvastam olyan elképesztő dolgokat, hogy miért támogat az állam olyan képzést, amire nincs kereslet a munkaerőpiacon.. Azért, mert akinek jó a tanulmányi eredménye és a felsőoktatásba jutás kritériumainak eleget tesz, annak joga van szabadon eldönteni, hogy mit szeretne tanulni, és ha megüti a mércét, akkor az államnak támogatnia kell. Az esélyeket biztosítani kell, aki teljesíti a kritériumokat, az támogatásban részesül, és pont. Ettől még a munkanélküliségi ráta egy probléma, de arra nyilván nem az az ésszerű megoldás, hogy megszüntetjük a karokat.. (Inkább létrehozni nem kellett volna őket, de ez már más kérdés.) 3. Doktori cím. Ahogy látom, sokaknak "csípi" a szemét a dolog. Azt aláírom, hogy van még olyan aki megkaphatná, de aki úgy gondolja, hogy a jogász is csak PhD után kapjon doktori címet mert érdemtelen, annak üzenem, hogy a lehetőségek adottak, tessék felvételizni, aztán bennmaradni és elvégezni - utána pedig újrafogalmazni az erről alkotott véleményt. A jogász és az orvos nem véletlenül kapja meg, csak mellékesen fűzném hozzá, hogy azzal hogy évvesztes vagyok és öt éves gimnáziumi képzésben érettségiztem, 30 évesen leszek pályakezdő. Mire valakiből ügyvéd lesz, az a legjobb tanuló esetén is nyolc év, persze mondanom sem kell, hogy azontúl hogy kevés tudja végigcsinálni, azoknak is csak néhány százaléka végez öt év alatt. Szóval nem adják olcsón azt a két betűt. Üdv.
kisszoli 2009-06-06 23:59:08
Hogy lehet az, hogy bizonyos vidéki főiskolák (pl nyíregyházi) MSc szakok akkreditáltatott, és úgy hirdeti magát (egyenlőre csak angolul), hogy university college. Nevetséges!
kisszoli 2009-06-06 23:54:18
Egyetértek ancsa010-zel. Ennyi erővel minden ötéves egyetemi oktatásban résztvevő megkaphatná a doktori címet, mert a mögött is komoly tanulmányi munka áll. Orvosi oké, de csak PhD-hoz járjon a dr-i cím.
Gellért Gábor 2009-06-03 14:26:34
Tisztelt Halasi Gábor! Ígérem, hogy az utolsó választ írom Önnek, így Ön mondhatja ki az utolsó szót, amit már alig várok. Egyrészt köszönöm, hogy burkoltan lehülyézett, és azt is köszönöm, hogy nem dobálózott latin szavakkal, amikor nem szükséges. Ahhoz pedig, hogy Önnek sok-sok barátja van a felsőoktatásban, én viszont a szócsöveket ismerem, nagy szeretettel gratulálok. Mindenesetre ha az Ön által vázolt prekoncepcióhoz - ami alapján én dolgozom - hozzájut, küldje el nekem is egy példányát, hadd ismételjen át kedvemre. Köszönöm, és üdvözlöm számtalan ismerősét a felsőoktatás berkeiből.
Halasi Gábor 2009-06-03 14:02:22
Tisztelt Gellért Gábor! Megjegyzéseim két, az én ismereteim szerint igaz állítást fogalmaztak meg: Több, a felsőoktatásban dolgozó ismerősöm egybehangzóan erősítette meg, hogy az origo a vázolt munkamódszerrel dolgozik, nem tartja be az újságírói etika alapvető feltételeit. Nem csoda, hogy egyre kevesebben hajlandóak megszólalni, kivéve azokat, amelyeknek szócsöveként persze remekül fungálnak. Ebből következik, hogy feltettem az ősi kérdést (ígérem nem idézem latinul): Kinek az érdeke? A páholyos megjegyzése azt hiszem Magát minősíti. A kérdéseire a válasz: Értéktelennek tartom azokat a főiskolákat, amelyek a munkerőpiacon is visszaigazoltan értéktelen diplomát adnak ki, alacsony színvonalú képzéseik miatt, lásd pl. Gábor Dénes Főiskola, amelynek diplomáját hirdetésekben kizáró okként emlegetik. De sok ilyen képzés létezik Magyarországon, Y. főiskola Hódmezővásárhely külsőn kihelyezett tagoztata, ugye. A pályakövetési rendszer nem épült ki, volt az állításom, tehát az, hogy nekem van-e igazam, az legalább annyira nem bizonyítható, mint, hogy a cikk írójának. A különbség annyi, hogy én nem ítélkezem cikkben a magyar felsőoktatásról elégtelen adatok alapján. S végül: vélemények megfogalmazása, akár éles és túlzó formában is, nem modor kérdése...
Csórián Sándor 2009-06-03 10:44:52
Túl sok a tanítónő/tanár? Van némi rálátásom a dologra, mert a feleségem Budapesten, az egyik kerület legnagyobb általános iskolájában tanít. Az 50 fős tanári karban jelenleg nincs senki 35 év alatt. A jövő tanévre most felvettek 2 frissen végzetett, de nem tudni meddig maradnak, mert a korábbiak pár év után elmentek. A meghirdetett angoltanári állásra eddig SENKI SEM jelentkezett. Úgy tűnik a 70-80 ezres nettó kereset nem vonzza a diplomával és nyelvvizsgával rendelkező fiatalokat. Tömegesen a 40-50 évesek jönnek, akik felköltöznek vidékről, mert megszűnt az iskola. Már ők adják a tanári-tanítói kar negyedét. Lányom zenetanárnője most hagyja ott a pályát, mert meg szeretne élni a fizetéséből. A lányom imádja és el van keseredve, de csak remémykedhetünk, hogy a következő tanára is ilyen pozitív és gyerekszerető lesz, bár még fogalmunk sincs, hogy ki. Szóval lehet, hogy sokan végeznek, de ennyi pénzért
Gellért Gábor 2009-06-03 10:00:55
Tisztelt Halasi Gábor! A cikk nem a bölcsészeket bántja, hanem beszél a problémáikról. Mi is érezzük, hogy néhány embernek jól jönne, ha erről nem esne szó! A karrierközpontos hölgy szavait sem forgatja ki a cikk írója, hiszen leírja, hogy a bölcsészeknek hol lehetnek esélyeik, és ennek mindannyian örülünk. Amúgy az, hogy mi előre elkészített prekoncepció mentén eltorzítjuk a cikkeket, az egy röhej, bár nyilván jólesik leírni, és olyan, mintha egy csúnya páholybéli összeesküvés mormolódna a bölcsészek ellen. Néhány kérdésem azért lenne: Mely értéktelen főiskolákra gondol? Ha Ön szerint nincs kiépült pályakövetési rendszer, honnan tudja, hogy nincs igazunk? Nyilván észrevette, hogy a cikk nemcsak a bölcsészekről szól: miért csak őket védelmezi? Elnézését kérem a stílusomért, de nem kedvelem a rossz modorú, prekoncepcióval terhelt hozzászólásokat.
Halasi Gábor 2009-06-03 09:02:25
Egyetértek Fgy-vel, a cikk súlyosan manipulatív, a nyilatkozóval szemben teljesen inkorrekt, hiszen a mondanivalójával teljesen ellentétes következtetéseket tesz közzé. Felsőoktatásban dolgozó barátaim tapasztalata szerint egyébként a "munkamódszer" teljesen jellemző az origo-ra: A nyilakozatokat az előre elkészített prekoncepciók szerint eltorzítják, az újságyírói etika alapvető szabályaival sincsenek tisztában azok a szerzők, amelyek általában sértett, nem jó képességű hallgatókból toboroznak. Lásd "feljelentő" rovat. Az egyetlen kérdés, hogy kinek használ az, ha a bölcsészeket, tanárokat lesajnáló, hibás elemzésektől hangos a magyar sajtó. Ki adta ki a feladatot az origónak? Csak jelzem, hogy FGY-nek szintén teljesen igaza van abban, hogy ki is a pályaelhagyó bölcsész? Aki banknál, PR-munkatársként, horribile dictu miniszterként végzi, az pályaelhagyó? Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nincs kiépült pályakövetési rendszer, tehát kedves Szabó Fruzsina, ne idézzen torzító adatokat, senki nem tudja jelenleg meghatározni, hány bölcsész és monjuk hány teljesen értéktelen főiskolán szerzett pénzügyi diplomás küzd elhelyezkedési nehézségekkel.
Szécskay Zoltán 2009-06-01 23:05:09
Örülök a cikknek bár a tartalma nem vidám.Ez a társadalom nem halad, vagy inkább nem alkalmaszkodik az aktuális korhoz.Amikor kialakult a "Legalább egy diplomád legyen!" mentalitás akkor kisebbségben voltak a diplomások.Akkor aktuális volt.Ma nem az. Ma speciális tudásra van szükség.Nem diplomára.Tudásra.Az egyetemek kicsit lassan követik a világot. Papp Anikónak pedig azt javasolnám hogy keressen olyen munkát amihez segítség lehet az értékes nyelvtudása.Nem az ajtó a hibás ha az másik szobába nyílik mint ahová mi menni szerettünk volna.
davejazz 2009-06-01 19:45:51
Nagyon egyet értek azzal, hogy nyelvet söt inkább nyelveket kell tanulni. Én azt javasolnám, hogy már középiskolában a nyelvre kell ráfeküdni, azért, hogy ne kelljen a magyar felsöoktatásba felvételizgetni, hanem rögtön a középiskola után külföldön lehessen kezdeni a felsöfokú tanulmányokat, utána pedig kinn maradni és ÉLNI!!! Nem fuldokolni, hanem élni!!! Magyarországon annyira instabil az állapot, hogy nem hogy 3-5 évre elöre, holnapra sem lehet megmondani kinek lesz és kinek nem lesz munkája! A myelvtudás a legfontosabb!
ancsa010 2009-05-31 14:44:06
Kedves Szabó Fruzsina! Ön azt írta, hogy a bölcsészek a szakmájukba nem tudnak elhelyezkedni!de akkor miért tanulnak az egyetemen!ez évente súlyos milliókba kerül, hogy vki olyat tanuljon, amit a végén diploma nélkül is elvégezhet! egy másik észrevétel pedig, hogy kemény munka és tanulás nemcsak a jogászok, hanem pl. az építészek és fizikusok mögött is van ők mégse lesznek doktorok!pedig van felelőség bőven!
Noémi 2009-05-30 21:52:55
Tisztelt Szabó Fruzsina! Szerintem sokan leszünk hálásak a cikkért, bár már leadtuk a felvételi jelentkezést.
Katalin 2009-05-30 20:39:53
Miért finanszírozza akkor az állam azokat a felsőoktatási intézményeket, amelyekre nincs annyi igény? A környezetemben nem egy- két olyan felsőfokú végzettségű van, aki a kereskedelemben tudott elhelyezkedni eladóként (amelyhez nem kellene főiskola), elvéve a helyet a kereskedelmi iskolát végzettektől.
MH 2009-05-30 20:19:43
Aki turizmust, meg kommunikáció szakot választ, az általában nagyot akar kaszálni, ha meg sokan ezt hiszik, akkor sokan lesznek. Persze ha apucinak szállodája van, akkor jó eséllyel el tud majd helyezkedni. Kevésbé népszerű pl. az informatika, mert ott ugye dolgozni kell, pedig szvsz elég jó elhelyezkedési esélyek vannak.
Szabó Fruzsina 2009-05-30 19:14:26
Kedves Noémi, jövő hét közepén arról is olvashat majd, hogy a szakértők szerint milyen szakok a piacképesek.
Noémi 2009-05-30 18:36:01
Ha ez a helyzet, akkor írják meg a kritizálás és az elkeserítés helyett azt, hogy mit érdemes választani, mivel lehet elhelyezkedni, mit igényel a piac, bár tisztában vagyok vele, hogy már lezárult a felvételi leadásának határideje. Én nem hiszem, hogy a legtöbb jelentkező egyáltalán birtokában van annak az ismeretnek, hogy az általa bejelölt szakkal milyen esélyei vannak az elhelyezkedésre. Természetesen vannak kiugró példák, amikkel legtöbbünk (mert én is most felvételizem) tisztában van, mint például nem igényelnek annyi tanárt, hiány van ebből és abból. De rengeteg olyan szak van, amiről még mi sem tudjuk, hogy mi az. A turizmus és vendéglátásról annyit, hogy aki ezt a szakot választja, általában olyan tervekkel rendelkezik, hogy elmegy külföldre, mivel a turizmus Magyarországon eddig sem volt a legnyereségesebb. 2-3 éve folyamatosan azt halljuk, hogy a közgazdászokat így igénylik, ennyire hiány van belőlük és stb., tehát várható volt, hogy valamilyen közgazdász ág bekerül a Top 10-be. A jogi szakma pedig azért vonzza a legtöbb embert, mert egy már befutott ügyvéd nagyon jól keres vele, és az abszolút humán beállítottságú embereknek szimpatikus a leginkább. Én alapvetően úgy látom, hogy nem áll rendelkezésünkre elegendő információ, az pedig más kérdés, hogy senki nem tudja pontosan megjósolni, hogy mi lesz 3-5 év múlva, főleg ebben a gazdasági helyzetben.
kisszoli 2009-05-29 20:57:49
A legtöbb állástalan diplomás a különféle kacor király főiskolákról kerül ki. Ezen felsőoktatási intézmények többségét meg kellene szüntetni.
Erika 2009-05-29 18:01:37
Véleményem szerint nem túl sok a diplomás agrár szakember, pedagógus, ha az elvégzendő feladatok mennyiségéből és sokrétűségéből indulunk ki. A magyar mezőgazdaság taplraállításához, piacképes termékek előállításához igenis kellenének jól képzett szakemberek, ahogy pedagógusokra is szükség lenne ahhoz, hogy az eddig megszokott oktató, nevelő munkán kívül megfelelőképpen képzett fejlesztők, pszichológusok, oktatásszervezők, adminisztrátorok végeznék azokat az egyénre szabott feladatokat, amelyeket jelenleg jól-rosszul, lelkesen, vagy vonakodva, de a szaktanárok végeznek. Nem az egyetemekkel és a diplomásokkal van baj, hanem azzal, hogy az új feladatok elvégzésére nincsenek megfelelően kialakított, megnevezhető (és megfizethető) munkakörök.
Szabó Fruzsina 2009-05-29 11:29:49
Kedves FGy! Szó sincs arról, hogy a bölcsészeken akarjuk elverni a port, sőt. Abban igaza van, hogy olyan szakok esetében, mint például a szabad bölcsészet, nehéz meghatározni, hogy voltaképpen mi is a szakmájuk. Visszatérve a panaszához, csupán szerettük volna összegyűjteni azokat a végzettségeket, amelyekkel nehezebb elhelyezkedni. Az pedig, hogy a diplomások kiemelkedően sokat keresnek a nem diplomásokhoz képest, az igaz. De sajnos ennek véleményem szerint nem az az oka, hogy a magyar diplomások olyan sokat keresnek, hanem az, hogy pl. a középfokú végzettséggel rendelkező olyan keveset. De az optimizmusát értékelem és csodálom! További szép napot!
FGy 2009-05-29 11:09:08
Kedves Szabó Fruzsina, köszönöm válaszát - csak egy pontosítás: a keretes írás az összes álláskeresőről szól, cikkben és arra reagálva nálam a pályakezdőkről volt szó. Az ÁFSz szerint a pályakezdő regisztrált munkanélküliek száma egy éve ilyenkor 2300 volt, most sem éri el a 3000t. Az érdekes kérdés, hogy mit is jelent a bölcsészek )és még jónéhány más terüelet) esetében a "szakmájuk" kifejezés? Pl. a második legnagyobb multinacionális élelmiszeripar óriáscég marketingvezetője, a kereskedelmi média megannyi vezető posztja, a K+F országos menedzsmentje stb. nem éppen a sanyarú pályaelhagyás mintája - persze, vannak és lesznek sokan munka nélkül, lévén piacgazdaság, vannak és lesznek sokan értéktelen tudással, merthogy nem vagyunk egyformák, vannak és lesznek minősthetetlen képzést nyújtó intézmények, merthogy a világon mindenütt ilyen ez - de arról se feledkezzen meg, hogy Magyarországon a legmagasabb a diplomások foglalkoztatási rátája és bérelőnye a munkaerőpiacon az ossze OECD ország közül. Tuzdom, népszerű dolog mostanában a "kilátástalan diplomások" toposzt ismételgetni, különösen szegény bölcsészeken elverni a port, de ezt korrektebb volna valós adatok alapján vizsgálni.
Kril 2009-05-29 09:04:24
"Végezzenek el egy piacképes pénzügyi vagy más szakot.." csak hogy van aki nem tud vagy egyszerűen nem akar elvégezni egy pénzügyi vagy hozzá hasonló szakot. Arról nem is beszélve hogy ezekhez a helyekhez ismerettség kell, kapcsolatok, protekció szóval ugyanott vagyunk. Mindenhol leépítés van és munkanélküliség.. Ez van, ez ilyen bicikli..lehet hajtani....
Szabó Fruzsina 2009-05-29 08:58:39
Kedves FGy! Közel sem arról van szó, hogy a bölcsész hallgatók egyáltalán nem tudnak elhelyezkedni, hanem arról, hogy a szakmájukban nem tudnak elhelyezkedni. Ha pedig megnézi az Állami Foglalkoztatási Szolgálat adatait (keretes írásban), rögtön rájön, hogy sajnos nem egy-kétezer emberről van szó. Pedig itt még csak azokat emeltük ki, akik az említett szakokon végeztek. De Önnek legyen igaza, jó lenne, ha a jövőben valóban csak egy-kétezer diplomás lenne munka nélkül.
FGy 2009-05-29 08:16:53
Súlyosan manipulatív a cikk a felsőoktatással szemben, jókora csúsztatásokkal: pl. miközben a diplomásokról szól, a regisztrált pályakezdő munkanélküliek teljes körére adja meg a 45ezres számot. Elfelejti megemlíteni, hogy köztük kb. 2500an vannak a diplomások, akik közül a felsorolt "kilátásátalan" szakmába tartozók ezren sincsenek, az ilyen diplomával végzők kb. 5-8%-a. Ja, hogy így nem lehetne olyan drámai a helyzetkép??? De nem csupán a számokkal, hanem az interjúkkal is hadilábán áll a szerző: a karrierközpontos nyilatkozat mondandója éppenhogy cáfolja a cikke üzeneteit, hiszen a bölcsészeit diplomák széleskörű használhatóságáról szól.
Papp Anikó 2009-05-29 04:52:43
Hát, az sem igaz ám, hogy "különleges nyelvek előnyt jelentenek": én "kitörölhetném a fenekemet" a felsőfokú arab és görög nyelvvizsga bizonyítványaimmal, mert még ki is nevettek, amikor PET orvoslátogatói állásinterjún az volt az első kérdésük, hogy "mi a hobbija", mire én mondtam, hogy "a nyelvtanulás", és erre a következőképpen reagáltak: "Ha ön ennyire megrögzött nyelvtanuló, akkor miért akar PET orvoslátogató lenni?" És még gúnyolódtak is velem: "És ógörög partnert hol tud szerezni magának?":)) Persze, nem énrám esett a választásuk. Sőt, rá 1 héttel ismét megjelent ugyanez az álláshirdetés a következő kiegészítéssel: "Kínai, japán, szuahéli, szingaléz nyelvek valamennyi nyelvjárásának szinkrontolmács szintű ismerete nem feltétel, de nem is előny":)) Ebből azt a sajnálatos konzekvenciát vontam le, hogy csak szajkózzák mindenütt, hogy "milyen nagy kincs a nyelvtudás", mert ha valaki meg túl sok és túl egzotikus nyelveket tud, azt meg kiröhögik:))
Bebe2525 2009-05-29 02:13:39
Szerintem akik BGF-n,corvinuson, BME-n és az IT szakmában végzetteknek sokkal több esélyük van.Bölcsészetről mindenki tudja hogy az a diploma= no munka!Most a viszonylag jól fizető állás a pénzügy területen van.Na meg ersze angolul jól tudni az alap!!!Anélkül nincs semmi.Na meg mellette nem árt még valamilyen nyelvet tudni,valami orosz vagy kínait.Azok jól keresnek!
procurator 2009-05-28 23:30:25
pff kisszoli...az aki csak azért jelöli be a jogász szakot,hogy megkapja a dr. titulust,azt alapból fel sem veszik jogi karra,mert komolytalan...a jogászok nem véletlenül kapják meg az orvosokkal+ gyógyszerészekkel együtt ezt címet...aki sikeresen elvégzi az 5 évet,az megérdemli,mert nagyon komoly tanulmányi munka áll mögötte.
Egy 2009-05-28 21:20:39
Nagyon sok igazság van a cikkben, de matematika, informatika tanárt fellelni szinte lehetetlen!
Dóriii 2009-05-28 20:33:47
Én is a turizmus-vendéglátás szakot jelöltem meg méghozzá azért, mert minden álmom azt, hogy egyszer rendezvényszervező legyek. Arról nem tehetek, hogy minden kevés ésszel rendelkező azt hiszi, hogy majd elvergődik valahogyan TÉVEDNEK! Beszéltem egy ezen a szakon végett lánnyal aki azt mondta nekem: ne hogy azt higyjem, hogy itt csak lazsálás van, mert akkor nagyot tévedek kőkemény matek van és gimnáziumi matek kettesekkel nem lehet diplomát szerezni. Nagyon sokat azt hiszik, személy szerint tudok olyan emberről, aki a felvételibeadás előtt két nappal még nem tudta, hogy mi szeretne lenni és hova szeretne menni és persze, hogy a turizmus jelölte, és rengeteg ilyen ember van, erős a megérzésem. Nagyon kíváncsi leszek, hogy hány ember lesz aki turizmus-vendéglátás szakon szerez diplomát és hány fog elhelyezkedni. És persze nekik fog sikeülni akinek meg ez élete álma annak meg nem. Csak ennyi szerettem volna leírni.
kisszoli 2009-05-28 19:07:34
El kéne venni a jogászoktól a dr-i címet, mert minek az nekik, talán akkor nem jelentkeznének annyian.
Kapitány András 2009-05-28 16:42:30
Könnyű mondani, hogy nem igazodnak a felvételizők a piaci igényekhez, de vajon ki az, aki három-öt évre előre meg tudja mondani, hogy vajon akkor érni fog-e valamit a diplomája. A nincs szükség ennyi tanárra dolgot pedig kicsit visszásnak érzem, mert az iskolákban meg arra panaszkodnak, hogy nincs elég tanár. Gondolom nem tudják megfizetni őket, de akkor is fura a helyzet.
Szóljon hozzá ön is!
Ha hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük jelentkezzen be!
RSS
Hírlevél
Írjon nekünk!
Oldaltérkép
Archívum
Médiaajánlat
Impresszum
Adatvédelem
[origo]
OK.hu
iWiW
[freemail]
G-Portal
Videa
Az [origo] kiadója az [origo] Zrt. © Minden jog fenntartva
Hirdetés
Packázik veled a tanulmányi osztály? A prof helyett rendre évfolyamelsők tartják meg az előadást? Semmiért cserébe húzzák le rólad a tandíjat? Sírva jár iskolába a gyerek? Esetleg téged néznek hülyének? Kényelmetlen a katedra? Eleged van a tömény agresszióból?
Akkor írj nekünk! Ha tudunk, segítünk. Beszerezzük az infókat, illetékesekkel értelmeztetjük saját rendelkezéseiket, mert így nem mehet tovább!
A feljelentések - a személyiségi jogok védelme miatt - szerkesztői kontroll után kerülnek fel a honlapra.
Hirdetés
Gigantikus méretű, Európa energiaigényének 15 százalékát biztosító napfarmot építenének Észak-Afrikában.
Az állami és magánrendszerek problémái miatt a pénzügyi válság több évtizedes szociális krízisbe torkollhat.
"Semmi mást nem csinálsz, csak sárkányt eregetsz, meg- tanulsz főzni, viszed a gyere- ket az oviba, és nem pofázol."